October 4, 2011

Πρώτα συμπεράσματα από το "πείραμα" της ζωγραφικής

Για μένα είναι πραγματικά ένα πείραμα: "πώς να συντονίσω και να κρατήσω ευχαριστημένα και απασχολημένα 25 πρωτάκια σε εργαστήριο 7 υπολογιστών".

Δοκίμασα τα κολάζ των ζώων με υλικά χειροτεχνίας: χαρτί με μοτίβα, μπογιές, ψαλίδι, κόλλα, μπλοκ ζωγραφικής. Μερικά από τα παιδάκια ασχολήθηκαν με αυτό πάνω στην έδρα μου, όσο τα υπόλοιπα 'πάλευαν' στην κυριολεξία να ζωγραφίσουν τα ίδια ζωάκια στο πρόγραμμα ζωγραφικής!

Σημειωτέον ότι ο αρχικός μου σχεδιασμός δεν ήταν να τα ζωγραφίσουν τα ίδια (είχα πάρει ήδη το μήνυμα από τις προηγούμενες φορές ότι τους είναι ΠΟΛΥ δύσκολο να σχεδιάσουν τα σχήματα στα σωστά μεγέθη), αλλά να ανοίξουν ένα αρχείο που είχα ετοιμάσει, να επιλέξουν και να μετακινήσουν τα κομμάτια του κολάζ στη σωστή θέση και να τα χρωματίσουν. Έλα, όμως, που το φλασάκι μου δεν αναγνωρίζεται παρά μόνο από δύο PC του εργαστηρίου και από την άλλη δεν είχα κενό cd για να τα αντιγράψω και να τα μεταφέρω...

Συμπεράσματα;
  1. τα μικρά μας ενθουσιάστηκαν με την ιδέα του χειροπιαστού κολάζ και για πρώτη φορά διεκδικούσαν να ΜΗΝ καθίσουν στον υπολογιστή, αλλά στην έδρα μου!
  2. η κόρη μου γυρνώντας στο σπίτι είχε ήδη φτιάξει 2 από τα κολάζ στο μπλοκ της και ήταν πολύ περήφανη με το αποτέλεσμα!
  3. τα παιδιά ικανοποιούνται περισσότερο όταν υπάρχει άμεσο και απτό αποτέλεσμα των προσπαθειών τους. Επιβεβαιώθηκε η σωστή τακτική μιας συναδέλφου, η οποία σε ημερίδα παρουσίασης καλών πρακτικών στη διδασκαλία μας τόνισε ότι οι εργασίες που αναθέτει είναι τόσο μικρές, ώστε να αρχίζουν και να τελειώνουν στο 40-45λεπτο μιας διδακτικής ώρας. Κατά τη γνώμη μου, δε γίνεται πάντα να συμβαίνει, αλλά θα ήταν καλό.
Να σας ενημερώσω ότι το θέμα της χρήσης γεωμετρικών σχημάτων για το σχηματισμό εικόνων είναι το δεύτερο θέμα που διαπραγματεύεται το 1ο τεύχος των μαθηματικών της Α' δημοτικού.

2 comments:

  1. Ευχάριστο που τα παιδιά μας προτίμησαν την έδρα από τον υπολογιστή!
    Εμένα η κόρη μου είχε κάνει το κοτοπουλάκι και το κολλήσαμε στο μπλοκ μαζί. Εξίσου περήφανη και η δική μου.
    Παρόλο που δεν έχω καμία σχέση διδασκαλία, μου φαίνεται λογικό το να αρχίζει και να τελειώνει κάτι στη διάρκεια της διδακτικής ώρας ωστε να βλέπουν το αποτέλεσμα εκείνη τη στιγμή.
    ....ευχαριστούμε για την ενημέρωση!
    Φρόσω Εσκιάδου-Παπαγιάννη

    ReplyDelete
  2. Χαίρομαι που και η Φαίδρα το ευχαριστήθηκε!

    Πάντως, για να μη θεωρηθεί ότι αντί για υπολογιστές κάνουμε Ευέλικτη Ζώνη :), μόλις μπορέσω θα σας ενημερώσω για τους στόχους και τις δεξιότητες σε σχέση με τους υπολογιστές που αφορούν τα πρωτάκια.

    ReplyDelete