January 26, 2012

Εκπαιδευτική μέθοδος Brain Teaching αλά Φουρφουράς

Η χθεσινή εκπομπή στη ΝΕΤ Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα με τίτλο Η Ελλάδα μπορεί:Μυαλά υπάρχουν ήταν μία πολύ ευχάριστη νότα σε ένα μίζερο βράδυ Τετάρτης. Με εντυπωσίασε πολύ ο δάσκαλος του απομονωμένου χωριού στην Κρήτη στην περιοχή του Φουρφουρά, που παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει, κάνει εκπληκτική δουλειά με τους μαθητές του. Μπορείτε να επισκεφτείτε το blog του σχολείου τους εδώ
Χαζεύοντας το blog τους έπεσα σε ένα φοβερό βιντεάκι που αφορά την μέθοδο Brain Teaching. Αξίζει να το δείτε...Μιλάει για τις 3 ιδιότητες των σωμάτων βίντεο

Οργάνωση σχολικής βιβλιοθήκης. Ζητούνται εθελοντές...

Η αίθουσα που θα φιλοξενήσει τη σχολική βιβλιοθήκη είναι σχεδόν έτοιμη. Φρεσκοβαμμένη, με χαριτωμένα τραπεζάκια και καρεκλάκια και καινούριες κουρτίνες! Τα βιβλία περιμένουν να μπουν στα ράφια.

Κι εδώ είναι που χρειαζόμαστε και πάλι! Επειδή θα είναι κρίμα να χαθούν βιβλία λόγω μη καταγραφής τους και επειδή κάθε δανειστική βιβλιοθήκη έχει κάποια πρότυπα με τα οποία οργανώνει το δανεισμό (ειδικά καρτελάκια σε κάθε βιβλίο), όσοι πιστοί και πιστές προσέλθετε!


Μία ομάδα 5 γονιών θα είναι αρκετή για να αποδελτιώσει τα βιβλία και να ετοιμάσει τις ειδικές καρτέλες. Απαραίτητη πρϋπόθεση η άνεση στη χρήση του κειμενογράφου, ώστε τα στοιχεία να καταγραφούν σε ηλεκτρονική μορφή.

Περισσότερες πληροφορίες από την πρόεδρο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Αλεξάνδρα Καμπουράκη. Για την ώρα περιμένουμε τις συμμετοχές σας...

January 25, 2012

Κλειστή λόγω εργασιών...

Αυτήν την εβδομάδα ( και ίσως και τις αρχές της επόμενης) η αίθουσα των υπολογιστών θα παραμείνει κλειστή λόγω εργασιών!

Βάψιμο, νέες γραμμές, νέα γραφεία, όλα (ή σχεδόν όλα) τσίλικα :) Είμαι τόσο ενθουσιασμένη που σκέφτομαι να κάνω εγκαίνια!!!

Μέχρι τότε εγώ και τα παιδιά βρισκόμαστε στις αίθουσες του κάτω ορόφου. Και επειδή δεν πρέπει να χάνονται οι ευκαιρίες, να η εργασία για τα πρωτάκια:
"Οι υπολογιστές της αίθουσάς μας χρειάζονται σύνδεση!
Βάψτε και συναρμολογήστε έναν υπολογιστή και τις βασικές  του περιφερειακές συσκευές. Κολλήστε τα στο τραπέζι και ζωγραφίστε καλώδια και πρίζες."

Χθες είχα μαζί μου τη φωτογραφική μηχανή και τράβηξα ένα βιντεάκι και μερικές φωτογραφίες. Τα έργα θα στολίσουν τη νέα μας αίθουσα. Και τα πιτσιρίκια θα μάθουν τι συνδέεται με τι και τι χρειάζεται ρεύμα από την πρίζα.

Αν και τα σχέδια των μερών του υπολογιστή που τους μοίρασα ήταν δικά μου σκίτσα, εδώ σας δίνω έτοιμες εικόνες από το Διαδίκτυο. Για να σας δω. μανούλες και μπαμπάδες, ξέρετε να συνδέεται ένα υπολογιστή ή θα σας το μάθουν τα μικρά σας;

Τάξη Α' & Β' - Φύλλο εργασίας "Ο υπολογιστής μου"

January 11, 2012

Ελπιδοφόρο το 2012

Με πολύ χαρά και ικανοποίηση σας ενημερώνω ότι σήμερα 'παρέλασαν' από το σχολείο μας πλήθος τεχνικών και εμπειρογνωμόνων για τα διάφορα θέματα που μας απασχολούν εδώ και μήνες:
  • σιδεράς (θέλει σίδερα για να γομωθεί η εστία στη γη και να μη φύγει από εκεί εις τον αιώνα τον άπαντα) - βέβαια αυτό θέτει νέο ζητούμενο, αλλά με το σύλλογο τόσο δραστήριο δε φοβάμαι τίποτα!
  • τεχνικός δικτύου (έδωσε προσφορά σε λογικά πλαίσια και φαίνεται ότι θα ολοκληρώσει την καλωδίωση του δικτύου)
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ!!! (ήμουνα παρούσα στην αυτοψία του και μου φαίνεται άξιος) - θα βιδώσει πολύμπριζα ασφαλείας 4 θέσεων (με φωτεινό διακόπτη) για κάθε θέση εργασίας και φυσικά θα συνδέσει τις κουζίνες σε νέα γραμμή ικανή να σηκώσει το φόρτο της λειτουργίας των συσκευών
  • μέλος της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου με τον αντιδήμαρχο για την εκτίμηση μιας ρωγμής στον τοίχο της αίθουσας πληροφορικής - δεν τίθεται θέμα στατικότητας, είπε ο ένας. Θα το επιδιορθώσουν (το πότε μπορεί να είναι ένα θέμα... αφού είναι σε φάση παραγγελείας υλικών)
  • βαφέας (ήρθε και είδε την αίθουσα πληροφορικής, τον ενημέρωσα για την επισκευή της ρωγμής και θα περιμένει να τελειώσει αυτό το μερεμέτι)
 Θα ήθελα να εκφράσω τη μεγάλη μου ικανοποίηση για την εντατικότατη κινητοποίηση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Εγώ έχω συνεργαστεί άψογα με τον Κυριάκο (μου διαφεύγει το επίθετο) και την Αλεξάνδρα Καμπουράκη και είμαστε σε συνεχή επικοινωνία. Έχω αρχίσει να πιστεύω ότι τα πράγματα έχουν μπει στην τελική τους ευθεία.

Όσο για τους εθελοντές του ΕΛ/ΛΑΚ, με σημερινό email δηλώνουν τη διάθεσή τους να βοηθήσουν στο προγραμματιστικό κομμάτι του δικτύου (για το τεχνικό έχουν κάνει και αυτοί τις κινήσεις τους προς το δήμο). Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, έχουν θέσει την υλοποίηση του εργαστηρίου στο σχολείο μας σε πρώτη προτεραιότητα σε σχέση με άλλα θέματα που τρέχουν αυτή την στιγμή.

Να ελπίζω όσο ζω; Σίγουρα ΝΑΙ!




Mantoux & Εμβόλιο Φυματίωσης BCG

Ομολογώ ότι με το σημερινό χαρτί που μου έδωσε σήμερα η κόρη μου, αναστατώθηκα πολύ.  Το άγχος μου ξεκίνησε σκεφτόμενη ότι δεν θέλω το παιδί μου να κάνει το εμβόλιο που θα αφήσει το απαίσιο ροζ-κόκκινο στρουμπουλό σαν γεμάτο πύο σημάδι στο μπράτσο του...Ύστερα από αυτή την πρώτη επιπόλαια σκέψη, αποφάσισα να ρωτήσω κάποιες μαμάδες με μεγαλύτερα παιδιά τι έκαναν με την υπόθεση αυτή.  Εκεί ξεκίνησε το μπέρδεμα...
Άκουσα ότι το εμβόλιο έχει αλλάξει σε σχέση με αυτό που κάνανε τα παλαιότερα χρόνια και πλέον δεν αφήνει κανένα σημάδι.
Άκουσα ότι το εμβόλιο δεν σε καλύπτει 100% από την νόσο της φυματίωσης.
Άκουσα ότι πλέον με τόσους μετανάστες υπάρχει μεγάλος κίνδυνος της φυματίωσης, οπότε προληπτικά το κάνουνε.
Άκουσα ότι παιδίατρος που απέτρεψε μητέρα να κάνει το εμβόλιο της ανεμοβλογιάς, πρότεινε στην ίδια μητέρα να κάνει στο παιδί της το εμβόλιο της φυματίωσης ανεπιφύλακτα.
Και εκεί ήταν που μπερδεύτηκα εντελώς... Το μπέρδεμα συνεχίστηκε ακόμα περισσότερο όταν άρχισα να ψάχνω στο ίντερνετ.   Βέβαια διαβάζοντας τα παρακάτω, τείνω περισσότερο στο να μην κάνω το εμβόλιο στην κόρη μου. Θα ρωτήσω σαφέστατα και την παιδίατρό μου (που σήμερα δεν την έβρισκα) και θα κρίνω ανάλογα.  Σας παραθέτω τα παρακάτω άρθρα που μου φάνηκαν έγκυρα και σοβαρά και ειλικρινά θα ήθελα να μου πείτε τι θα κάνετε εσείς με το παιδί σας.
Άρθρο 1  και Άρθρο 2 καθώς και Ενημερωτικό φυλλάδιοWikipedia (Vaccines)Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) και Π.Ο.Υ. 2Π.Ο.Υ. 3Melbourne Hospital και τέλος αυτό που με κάνει να αναρωτιέμαι γιατί το αγγλικό πρόγραμμα εμβολιασμού δεν περιλαμβάνει το εμβόλιο BCG.
Καλό σας βράδυ!

Μίλησα τελικά με την παιδίατρό μου και μου είπε χωρίς φόβο και πάθος να το κάνουμε το εμβόλιο!

Welcome στον νέο μας μαθητή!!!

Καλή χρονιά σε όλους και όλες!!!
Ελπίζω και εύχομαι για υγεία και περισσότερα χαμόγελα το 2012.
Θα ήθελα να καλωσορίσουμε τον νέο μας μαθητή τον Αλκιβιάδη που ήρθε στην τάξη μας και να του ευχηθούμε μία δημιουργική, χαρούμενη και πετυχημένη σχολική χρονιά!!!!

January 10, 2012

Μάθημα πληροφορικής - Έτος 2012

Είναι καλό, λένε, όταν αλλάζει η χρονιά να κάνεις έναν απολογισμό της χρονιάς που πέρασε και να θέτεις νέους στόχους για την καινούργια. Σοφό.

Σήμερα, λοιπόν, με περισσότερη αισιοδοξία από χθες για το μέλλον της αίθουσας πληροφορικής (είδα τα πανέμορφα τραπεζάκια και καρεκλίτσες που θα τοποθετηθούν στη βιβλιοθήκη και περισσεύουν και για μένα!), σας παραθέτω ένα μικρό δείγμα του μαθήματος για την Α' και Β' τάξη. Ήδη από χθες τα πιτσιρίκια στρώθηκαν στη 'δουλειά' και με ικανοποίηση σας ενημερώνω ότι υπήρχε διάθεση και όχι χαλαρότητα λόγω των διακοπών. Το ίδιο έγινε και με τα μεγαλύτερα παιδιά (εκεί η έκπληξή μου ήταν ακόμα μεγαλύτερη). Τα πληκτρολόγια 'πήραν φωτιά' από τα μικροσκοπικά χεράκια των παιδιών του Α1 και Α2. Μερικά δεν ήθελαν να φύγουν μέχρι να ολοκληρώσουν την εργασία τους :)

Τις εργασίες τις τυπώνω λίγες φορές και τις κρατάω εγώ για επαναχρησιμοποίηση για λόγους οικονομίας. Μπορείτε να τις κατεβάζετε και να τις τυπώνετε για χρήση στο σπίτι. Ένας από τους στόχους μου, λοιπόν, για το 2012 είναι να ανεβάζω όλες τις εργασίες στο ιστολόγιο. Είναι μια πρακτική που ακολουθώ ήδη στο άλλο δημοτικό που διδάσκω και ήρθε η ώρα να γίνει και στο δικό μας. Προς το παρόν δείτε τα φύλλα εργασίας από εδώ:
Τάξη Α' - Φύλλο εργασίας "Φτιάχνω προτάσεις για τον υπολογιστή"
Τάξη Β' - Φύλλο εργασίας "Φτιάχνω ετικέτες για τα τετράδια"

Αίθουσα υπολογιστών - νεότερα

Σήμερα έλαβα ένα μήνυμα όχι και πολύ ενθαρρυντικό. Οι εθελοντές μάλλον θεωρούν ότι ξεπερνούν τα όρια του εθελοντισμού τους και απευθύνθηκαν στο δήμο για δική του συμβολή (π.χ. ποιος θα περάσει τις 4 επιπλέον απαιτούμενες γραμμές, μήπως κάποιος ηλεκτρολόγος του δήμου;). Σας παραθέτω σχετικό απόσπασμα του μηνύματος:


...Να ζητήσω συγνώμη για την καθυστέρηση της απάντησής μας, σχετικά με τη διαμόρφωση του σχολικού
εργαστηρίου. Η βασική αιτία ήταν ότι είχαμε ξεκινήσει μια προσπάθεια βολιδοσκόπησης των τοπικών αρχών, περί μίας ενδεχόμενης βοήθειας τους πάνω στο θέμα, ώστε και εμείς με την σειρά μας, να προτείνουμε την καλύτερη δυνατή λύση.
Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, δεν είχαμε κάποια θετική εξέλιξη, οπότε, δεδομένης της καθυστέρησης, σας αποστέλλω ως συνημμένο την πρότασή μας για τον σχεδιασμό της καλωδίωσης.
Η παραπάνω πρωτοβουλία, όπως καταλαβαίνετε, ξεπερνά κατά πολύ τα στενά όρια της εθελοντικής μας προσφοράς και συνεργασίας με τον Δήμο, καθώς επίσης και τον ρόλο που μπορούμε να έχουμε ως Σύλλογος. Από τη θέση μας, δεν δικαιούμαστε να ζητήσουμε άμεσα κάποια πράγματα (όπως πχ. την οικονομική ενίσχυση του Σχολείου), αλλά μπορούμε μόνον να προτείνουμε λύσεις.

Για αυτό τον λόγο, πέρα από την διαμόρφωση του εργαστηρίου, θα προτείναμε,
εφόσον αυτό είναι δυνατόν, να προχωρούσατε και εσείς στην σύνταξη μιας επιστολής προς την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου, με αίτημα την υποστήριξη στην υλοποίηση της καλωδίωσης. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να ζητήσετε την διάθεση των ηλεκτρολόγων του Δήμου, οι οποίοι θα μπορούσαν κάλλιστα να αναλάβουν την τοποθέτηση των πριζών...


 Δεν ξέρω τι καταλαβαίνετε εσείς από αυτό, αλλά εγώ για άλλη μια φορά αισθάνθηκα ότι έπεσα πάνω σε τοίχο. Από τη μία πείσμωσα και από την άλλη μου ήρθε να τα παρατήσω.

Μιλώντας, όμως, με την κυρία Καμπουράκη, την πρόεδρο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, αναθάρρυσα. Θέλει 'να το κυνηγήσει' θέμα. Σε συνεννόηση με το διευθυντή έφυγε κι άλλη επιστολή από το σχολείο προς το δήμο για την αποστολή ηλεκτρολόγου (για τις κουζίνες και το εργαστήριο). Από την άλλη φαίνεται ότι οι προσφορές για την αγορά του switch για τη διασύνδεση των υπολογιστών έχουν ολοκληρωθεί (ο σύλλογος με παρέπεμψε και σε άλλο προμηθευτή) και αύριο θα επικοινωνήσω για την τελική (ελπίζω) απόφαση.

Δεν τολμώ να θέσω χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του project :). Όσο ζω, ελπίζω!

January 3, 2012

Αίθουσα υπολογιστών. Παρά πέντε ή και πέντε;

Από την αρχή της χρονιάς μας απασχολεί (γονείς και δασκάλους) η ανεπάρκεια της αίθουσας πληροφορικής. Από τότε μέχρι σήμερα έγιναν πολλές σημαντικότατες κινήσεις για τον εξοπλισμό και τη δικτύωση των συσκευών.Μία εβδομάδα σχεδόν πριν από την (επαν)έναρξη των μαθημάτων, αναρωτιέμαι που βρισκόμαστε. Στο παρά 5 ή στο και 5;

Είμαι από τη φύση ίσως λίγο ανυπόμονη. Ήθελα τα παιδιά να βρουν το εργαστήριο πανέτοιμο. Φοβάμαι ότι θα πρέπει να τους ζητήσω νέα πίστωση χρόνου...

Η κατάσταση έχει ως εξής: έχουμε τον κεντρικό μας υπολογιστή ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ χάρη στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Έχουμε άλλους 4 μεταχειρισμένους υπολογιστές, πάλι χάρη στο σύλλογο. Έχουμε άλλους 3 υπολογιστές περισσότερους από πέρισυ, χάρη σε δύο γονείς που μας τους δώρισαν. Έχουμε πληκτρολόγια και ποντίκια, ηχεία και μία web κάμερα, χάρη σε μητέρα που δώρισε δικά της και επιπλέον έψαξε και πήρε από το Χάρισέ το. Έχουμε ένα μικρό switch για να έρχεται γραμμή Internet από το γραφείο στην αίθουσα χωρίς να 'κόβουμε' το γραφείο των δασκάλων ή το νηπιαγωγείο, χάρη σε πατέρα. Έχουμε τη διαβεβαίωση ύστερα από έλεγχο ότι η υπάρχουσα καλωδίωση για το δίκτυο των υπολογιστών θα λειτουργήσει κανονικά.

Τι δεν έχουμε, λοιπόν;
  • Δεν έχουμε ένα μεγάλο switch για τη σύνδεση των 15 υπολογιστών, έχουμε πάρει προσφορές και περιμένουμε απάντηση από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για την έγκριση της αγοράς.
  • Δεν έχουμε επιπλέον καλώδιο δικτύου για τη σύνδεση άλλων 4 υπολογιστών και περιμένουμε την πρόταση των εθελοντών τεχνικών για τον τρόπο που θα γίνει, καθώς και τις ανάγκες σε ηλεκτρολογικό υλικό για να το αγοράσουμε (πάλι ο σύλλογος).
  • Δεν έχουμε κλείσει ραντεβού για την υλοποίηση αυτών των εργασιών με τους εθελοντές τεχνικούς, γιατί προφανώς οι εορταστικές αυτές μέρες είναι για εμάς τους δασκάλους ευκαιρία για να κλείσουμε τις εκκρεμότητές μας, αλλά για τους άλλους είναι απλώς ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ (και με το δίκιο τους, δεν υπάρχει καμία μομφή από τη μεριά μου).
Και πείτε μου τώρα αν είμαι εγώ υπερβολική και  ανυπόμονη, ώστε να φτάσω στο σημείο ένα ολόκληρο βράδυ εν μέσω εξαντλητικής ίωσης να βλέπω στον ύπνο μου υπολογιστές και καλώδια...